"Konkurencia je veľká. Po tom úspechu v minulom roku všetci
doručovatelia nastavovali kapacity na ďalší rast, ten však, bohužiaľ,
neprišiel. Tento pokles ešte zvýšil konkurenčný boj. Časom však asi
narazíme na nejakú hranicu a nevyhneme sa zdieľanej ekonomike.
BalíkoBoxy môžu začať pôsobiť rušivo a príde ku konsolidácii. Na západe
už takéto projekty fungujú, existujú boxy dostupné pre všetkých
doručovateľov," zhodnotil vývoj generálny riaditeľ Slovenskej pošty
Ľubomír Mindek v bilančnom rozhovore na sociálnych sieťach ministerstva
dopravy.
Klesá aj "listový biznis," ktorý sa za posledné roky prepadol o 30 %. To
znamená, že sa posiela približne o 50 miliónov listov menej. Pošta
preto výrazne investuje do elektronizácie služieb, procesov a zároveň sa
snaží znižovať náklady.
"Finančne je to dosť cítiť, preto musíme optimalizovať a fungovať
inak. Nevyhneme sa transformácii poštovej siete. Máme niekoľko stoviek
malých pôšt, kde je obrat do 100 eur denne a z ekonomického hľadiska je
teda jasné, že musíme niečo zmeniť. Služby chceme a musíme zachovať, ale
kamenné pobočky nebudú v takom rozsahu, ako sú dnes," dodal Mindek.
V budúcom roku sa Slovenská pošta okrem iného zameria aj na
digitalizáciu svojich služieb a rozvoj mobilnej aplikácie tak, aby čo
najviac vyšla v ústrety zákazníkom.